13 Aralık 2012 Perşembe

Benim İşim Değil ki!


Benim İşim Değil ki

İçinde yaşadığımız toplum ve aile içinde herkesin üzerine düşen bir sorumluluğu var. Bu sorumluluğu en iyi şekilde yerine getirebildiğimiz ölçüde problemler daha az yaşanacak ve insanlar en az zararla normal yaşantılarına devam edeceklerdir. Herkesin ne olursa olsun yapabileceği bir şeyleri vardır. Herhangi bir konuda ‘Benim işim değil ki!..’ diyerek ‘bana ne’ dersek ‘Bana dokunmayan yılan bin yaşasın’ gibi boş vermişliği oynarsak haktan hukuktan adaletten bir beklentimiz olamaz. Bir öykü vardır; bir işin hep bir başkasının üzerine atılarak yapılamadığını belirten ve herkesin birbirini suçladığı ve herkesin zarar gördüğünü anlatan.  
     Öykümüz Herkes, Birisi, Herhangi Biri ve Hiç Kimse adlı dört kişi arasında.
Yapılması gereken önemli bir iş vardı ve Herkes, Birisi’nin bu işi yapacağından emindi. Gerçi işi Herhangi Biri de yapabilirdi. Ama Hiç Kimse yapmadı. Birisi buna çok kızdı; çünkü iş Herkes’in işiydi. Herkes, Herhangi Biri’nin bu işi yapabileceğini düşünüyordu; ama Hiç Kimse, Herkes’in yapamayacağının farkında değildi. Sonunda Herhangi Biri’nin yapabileceği bir işi Hiç Kimse yapmadığı için Herkes, Birisi’ni suçladı.   
Kimse birbirini suçlamadan, herkes üzerine düşen ne ise yapabileceği kadarını yapmalı. Kimsenin yaptığı iyilik de, kötülük de kendine kalmaz. Her şeyi başkalarından beklemek yanlış... Herkesin yapabileceği bir iş, herkesin yardımcı olacağı bir kişi, herkesin okuyabileceği bir kitap, herkesin gidebileceği bir yer, herkesin taşın altına koyacağı bir eli vardır. Olmalı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder